گروه صنعتی آرتا چوب آریا

گروه صنعتی آرتا چوب آریا

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
logo
تعرفه تبلیغات تعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که چوب‌های مورد استفاده در ساخت و ساز ویلای چوبی دارد مقاومت آن در برابر آفات و حشرات مختلف است. بله درست متوجه شدید! همه ما گمان می‌کنیم که چوب ماده‌ای است که به مرور دچار پوسیدگی شده و حمله حشرات به آن منجر به ضعیف‌تر شدنش می‌شود در حالی که چوب‌های مورد استفاده در ساخت ویلا به دلیل فرآیندهایی که روی آن‌ها انجام می‌شود، دچار چنین مشکلی نشده و بعضاً عمر طولانی‌تری نسبت به مصالحی مثل بتون و فولاد نیز خواهند داشت. در ضمن پوسیدگی‌های قارچی نیز نمی‌تواند روی مقاومت و کارایی این مصالح منحصربه‌فرد تاثیر زیادی بگذارد. باید دانست استحکام و چگالی چوب است که استحکام کلی ویلا چوبی را تعیین می‌کند.

در مورد این مزیت خانه چوبی حتماً باید یادآور شویم که سازنده هیچ بنایی هیچ وقت نمی‌تواند ادعا کند ساختمان ساخته شده توسط او ضد زلزله است! زیرا با افزایش هر ریشتر به درجه زلزله، میزان تخریبگری این حادثه طبیعی 32 برابر خواهد شد و با وجود چنین موضوعی هیچ ساختمانی از شر زلزله در امان نخواهد بود.

آیا امکان دارد که برخی از سازندگان در ساخت خانه چوبی دست به تقلب بزنند کار نامعتبر ارائه کنند؟ جواب این پرسش قطعاً مثبت است. متاسفانه برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌های غیر معتبر هستند که برای مثال با کم کردن از قطر دیوارها از مقدار چوب مصرفی در بنا کم می‌کنند یا این‌که دیوار را جوری احداث می‌‌کنند که بین دو جدار آن فاصله‌ی 15 تا 20 سانتی‌متری قرار داشته باشد. آن‌ها سپس فاصله‌ِ بین این دو جدار را با خاک اره پر می‌کنند که این کار قطعاً عملی غیرحرفه‌ای و نادرست است.

دیوارهای یک ویلا چوبی باید کاملاً با استفاده از الوار و چوب ساخته شوند. لازم به ذکر است که شرکت آمیتیس امرتات ویلاهای چوبی خود را با دیوارهایی به قطر 27 سانتی‌متر می‌سازد و از این نظر به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که ساخت ویلا چوبی آن‌ها با بهترین کیفیت و درست‌ترین استانداردها انجام شده است.




بازدید : 152 | تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1401 ساعت : 22:49 |
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: